You are currently viewing HYDRATACJA U SPORTOWCÓW I PROWADZĄCYCH AKTYWNY TRYB ŻYCIA

HYDRATACJA U SPORTOWCÓW I PROWADZĄCYCH AKTYWNY TRYB ŻYCIA

Im bardziej intensywnie ćwiczysz, tym Twój organizm wymaga większej ilości płynów, aby wydalić wszystkie szkodliwe metabolity. W ciągu dnia ubytek wody z organizmu powstaje na skutek wydalania moczu, przez skórę w wyniku pocenia się oraz w procesie oddychania, ok 2000-2500 ml na dobę. Niedostarczenie odpowiedniej ilości płynów prowadzi do odwodnienia. Dlatego należy zadbać o prawidłowe nawodnienie organizmu.

W przypadku niedoboru wody, ograniczone jest wydalanie moczu. To powoduje, że  usuwanie toksycznych związków przemiany materii jest bardzo utrudnione. W efekcie, krew ulega zagęszczeniu i transport szkodliwych substancji jest bardzo spowolniony. W takim stanie termoregulacja oraz gospodarka wodno-elektrolitowa i kwasowo- zasadowa ustroju jest upośledzona. Pierwsze objawy odwodnienia organizmu występują przy 2% niedoborze wody i objawiają się problemem z koncentracją, obniżoną wydolnością fizyczną, wydłużonym czasem reakcji na bodźce, bólami głowy, uczuciem zmęczenia, zaburzeniem mechanizmów termoregulacji oraz skurczami mięśni. Spadek całkowitej zawartości wody w organizmie powyżej 10% prowadzi do śmierci.

Do czego prowadzi brak odpowiedniej hydratacji podczas aktywności fizycznych?

– upośledza sprawne funkcjonowanie organizmu,

– spowalnia spalanie tłuszczu,

– powoduje szybsze męczenie się,

– ogranicza zdolność do dalszego wysiłku fizycznego.

Wraz z wodą nasz organizm usuwa wiele toksycznych związków jakie powstają w procesie przemiany materii.  Dlatego tak ważne jest nawadnianie się wodą organiczną i strukturalną, jakiej nie znajdziesz w żadnej butelce z plastiku !Tylko taka woda w diecie sportowca jest niezwykle ważna i powinniśmy zapewniać ją naszemu organizmowi w odpowiednich ilościach.

Pijąc wodę rozrzedzamy krew oraz schładzamy nasz organizm, dzięki czemu szybciej pozbywamy się ciepła i szkodliwych produktów metabolizmu

W przypadku intensywnych wysiłków fizycznych zaleca się uzupełnianie wody organicznej w ilości 500 ml na każde 30 minut pracy. Jeśli wysiłek trwa 2-3 godziny wodę organiczną powinniśmy wzbogacić w odpowiednie minerały zwłaszcza sód i potas, które są niezbędne do wszystkich procesów fizjologicznych a wraz z potem podczas treningu są wydalane z organizmu.

Oto szybki przepis na domowy izotonik :

  • 500 ml wyciśniętego soku z pomarańczy lub cytryny
  • 500 ml strukturalnej wody organicznej
  • szczypta soli Kłodawskiej

Jeśli ilość godzin treningowych wynosi do 4-6 godzin dziennie, zalecane jest zwiększenie podaży odpowiednio przygotowanej wody organicznej nawet do 5-6 l na dzień. Jeżeli trening ma charakter siłowy i jest prowadzony w bardzo późnych godzinach wieczornych, wystarczające będzie spożycie 250-300 ml wody po ćwiczeniach. Pozostałą ilość wody organicznej najlepiej wraz z odpowiednią ilością soli Kłodawskiej należy uzupełnić natychmiast po przebudzeniu i we wczesnych godzinach rannych, aby uniknąć odwodnienia organizmu.

Przyjmowana woda organiczna powinna mieć temperaturę 15- 22 st. C , co warunkuje właściwe wchłanianie i nawodnienie podczas wysiłku.

Pamiętaj ! Unikaj przyjmowania jednorazowo dużych ilości wody. Należy ją pić małymi łyczkami ale często.

Nawadnianie podczas wysiłku należy rozpocząć najlepiej szybko – już od 20-stej minuty pierwsze 2 łyki są wskazane. Kolejno – co 15-20minut wspomniane 150ml-200ml.

Dlaczego tylko strukturyzowana woda organiczna jest najlepsza dla sportowców i aktywnych fizycznie ?

Tylko oczyszczona woda z metali ciężkich, pestycydów, glifosatu, farmaceutyków i innych chemicznych świństw jest w stanie odpowiednio nawodnić Twoje ciało już na poziomie komórkowym , bez dodatkowych strat energii , która potrzebna jest na dostosowanie każdej innej wody do potrzeb komórki.

Tylko oczyszczona woda organiczna  jest w stanie właściwie  oczyścić Twój organizm z zalegających toksyn i zatruwających cię cząstek.

Co zrobić  aby mieć taką wodę na każdy trening i przed i po , w nieograniczonych ilościach , bez dźwigania zgrzewek ?
To proste wystarczy skorzystać  z systemu De Lux Redox
Spraw aby Twoje treningi nie poszły na marne …
MASZ WYBÓR – TY DECYDUJESZ O SWOIM ZDROWIU

Dodaj komentarz